• Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»
  • Наша оцінка

Можно ли сделать экспертизу товара?

  • ПИТАННЯ

    Купил в аптеке массажер Кузнецова. Его части находятся в двух цельных кусках пластмассы.

    Для того, что бы ими пользоваться по назначению, необходимо обработать эти куски, и из них сделать 76 штук маленьких отдельных заготовок с шипами (на фото).

    Когда вытащил из пакета заготовки, сразу ощутил тяжелый аптечный запах, а если внюхаться, можно ощутить какую-то примесь, добавленную в пластмассу. Когда обрабатываю, т.е. вырезаю маленькие кусочки, запах усиливается.

    Перед этим, где то месяц назад, я уже делал себе аналогичный массажер. Никакого запаха не было. А сейчас совершенно противоположенный результат.

    Можно ли сделать экспертизу? Я нахожусь в г. Днепропетровске.

    Михаил Марченко

    ВІДПОВІДЬ

    Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», ст. 708 Цивільного кодексу України, у разі виявлення покупцем протягом гарантійного строку недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару, покупець має право за своїм вибором на:

    • пропорційне зменшення ціни;
    • безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк;
    • відшкодування витрат на усунення недоліків товару;
    • заміну товару на аналогічний товар належної якості;
    • відмовитися від покупки і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

    Вищезазначені вимоги повинні бути пред’явлені протягом гарантійного строку чи строку придатності товару. Якщо ж такі строки не встановлені, то згідно з Законом України «Про захист прав споживачів», у справах про захист прав споживачів термін позовної давності є гарантійним терміном, який встановлює виробник. Якщо гаран­тійний термін виробником не встановлено, то діє загальне прави­ло: 2 роки з моменту придбання товару. Згідно зі ст. 681 ЦК України, термін позовної давності щодо недоліків проданого то­вару складає один рік з моменту виявлення недоліків у межах га­рантійного терміну.

    Ваші дії при покупці товару неналежної якості:

    Вам необхідно звернутися до продавця з вимогою про усунення вказаного недоліку.

    Звернутись Ви маєте право усно або письмово. У зверненні слід зазначити:

    - дату купівлі товару;

    - наявність розрахункового документу, що підтверджує факт купівлі-продажу товару;

    - описати дефект, що проявився і викласти свою вимогу;

    - дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (серія і номер паспорта, дата і місце його видачі);

    - дані про товар (найменування товару, фабричний, (серійний) номер, артикул, дата продажу, вартість на дату продажу);

    - суму сплачених за товар коштів.

    Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом того, що вкладено в поштовий конверт.

    Пам’ятайте, що згідно п. 6 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимога споживача підлягає негайному задоволенню, а якщо у продавця є необхідність в перевірці характеру заявленого дефекту – протягом 14 днів, або за домовленістю.

    Тобто, згідно п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець зобов’язаний, у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди, організувати проведення експертизи продукції!!! Експертиза проводиться за рахунок продавця.

    Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

    Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

    Якщо експертиза надасть висновок, що дефект стався не звини споживача і підлягає усуненню, то споживач за своїм вибором має право вимагати від продавця зменшення ціни на товар, безкоштовного ремонту або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    Якщо експертизою буде встановлено, що:

    - недолік в товарі не може бути усунутий,

    - усунення цього недоліку потребує більше ніж 14 днів,

    - або після усунення недоліку товар буде суттєво іншим, ніж передбачено супровідними документами,

    Ви маєте право вимагати розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплаченої за товар грошової суми, вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця.

    Також, доцільно відмітити, що згідно п. 3 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги щодо наявності дефекту в товарі можуть пред’являтись на вибір споживача:

    - продавцеві за місцем купівлі товару;

    - виробникові;

    - підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Якщо Ви бажаєте замінити річ:

    - дана вимога підлягає негайному задоволенню;

    - в разі необхідності перевірки якості товару – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін в інший строк;

    - у разі відсутності необхідного товару вимога покупця про заміну товару підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.

    Також, згідно зі ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів», ви маєте право звернутися до спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальних органів на місцях, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

    Вероніка Кіпаренко 

Повернутися до списку

  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Закон на твоєму боці
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги
  • Навчально-методичний посібник "Основи споживчих знань" | Учебно-методическое пособие "Основы потребительских знаний"
  • Закон на твоєму боці