• Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»
  • Наша оцінка
  • Euro Ncap

Звіти

ЗВІТ

про змістовну та фінансову діяльність ВФС «ПУЛЬС» у 2013-2016 рр.

Місія та завдання ВФС «ПУЛЬС»

Місією ВФС «ПУЛЬС» є поєднання зусиль споживчих об’єднань та інших організацій громадянського суспільства України для ефективного захисту законних прав споживачів, вдосконалення чинного законодавства в цій сфері, просування інтересів споживчої спільноти, рівного доступу всіх споживачів до доброякісних та безпечних товарів, робіт і послуг, розвиток діалогу споживачів з органами державної влади та представниками доброчесного бізнесу, посилення участі споживчої громадськості в здійсненні єврінтеграційних перетворень у системі захисту прав споживачів задля наближення України до визнаних європейських цінностей і стандартів споживання.

З історії утворення організації

Створення Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС» ініційовано багатьма лідерами та активістами споживчих організацій, що у період 2006-2010 років об’єдналися навколо спільного проекту Європейського Союзу та Програми Розвитку ООН в Україні «Спільнота споживачів і громадські об`єднання». Споживачі мають тримати руку на пульсі подій і підтримувати його у належному стані своєю активною громадянською позицією, - такого підходу дотримуються всі члени ВФС «ПУЛЬС».

В березні 2010 року рішенням Загальних зборів представників громадських споживчих організацій було створено Спілку об’єднань споживачів «Всеукраїнська федерація споживачів «ПУЛЬС», зареєстровану Мінюстом України 06.01.2011 №3492.

Колективним керівним органом у поточній діяльності організації є правління (про презентацію членів правління див розділ на сайті «Про нас і нашу діяльність) http://www.consumerinfo.org.ua/about/

Послуги для споживачів – безкоштовне консультування та рекомендації.

Про діяльність у звітному періоді

2013 рік

Здійснення проекту «Захист прав споживачів фінансових послуг: розробка типових положень договорів між банком і споживачем» за підтримки Міжнародного Фонду «ВІДРОДЖЕННЯ»*. Реалізацію проекту наприкінці 2013 року було унеможливлено в зв’язку з політичними змінами в країні і революційними подіями на Майдані. Тому із офіційним закінченням терміну проектув 2013 році відповідні дії з просування завдань проекту було продовжено на громадських засадах у першій половині 2014 року.

*Детальну інформацію про хід проекту див. на цьому сайті в розділі Про нас і нашу діяльність/ПРОЕКТИ

2014 рік

Продовження лобіювання інтересів споживачів фінансових послуг у побудові відношень із банками через просування типових положень договорів між банками і споживачами для уніфікації цього базового аспекту. Записи на особистий прийом до керівників Нацбанку України (жодний не відбувся з організаційних причин НБУ). Участь в організації Громадської Ради в НБУ, подання документів на отримання членство в ГР НБУ (було відмовлено, але неофіційно, через членів організаційної групи).

Задля розвитку діалогу між представниками споживачів і НБУ було направлено Відкритого листа до Степана Кубіва як Голови НБУ, а згодом до нової Голови НБУ Валерії Гонтаревої з викладення питань про вдосконалення механізмів правовідносин споживачів із банківськими установами. Офіційних відповідей на ці звернення до ВФС «ПУЛЬС» не надходило, в медіа центрі НБУ відмовилися розміщувати ці громадські звернення у відкритому доступі.

Практика дій НБУ та руйнування національної банківської системи в 2015-2016 роках підтвердили хибність позиції НБУ у небажанні прислухатися до потреб і вимог споживачів і застосуванні відкритих і дієвих механізмів для створення балансу інтересів між сторонами. Результат – крах банківської системи, тенізація фінансової сфери, втрата банками довіри та коштів споживачів, ошукані вкладники депозитів та отримувачі споживчих кредитів.

Вступ та отримання членства ВФС «ПУЛЬС» у новоутвореній Керівній раді Національного Органу Стандартизації як дорадчо-наглядової структури національного органу стандартизації НОС. На рівні представників центральних органів виконавчої влади та державних органів до складу Керівної ради увійшли діячі наукових установ, навчальних закладів, науково-технічних спілок, громадських об’єднань суб’єктів господарювання та громадських організацій споживачів, інших громадських об’єднань та професійних спілок.

Співробітництво ВФС «ПУЛЬС» з громадськими об’єднаннями молодих споживачів: Об’єднання свідомих активістів ГО «ОСА» та Молодіжний рух «Молодь за права споживачів». Мета спільних дій у просуванні інтересів споживчої спільноти через участь молоді у процесах висвітлення нагальних консумерських проблем, допомогти суспільству почути «голос» споживача.

Відзначення Всесвітнього Дня прав споживачів 15 березня 2014 з проведенням відповідних березневих заходів:

Організація та проведення 13.03.2014 Круглого столу «Нові перспективи захисту прав споживачів в Україні». В програмі заходу обговорення питань: захист прав споживачів фінансових послуг, розвиток діалогу між споживачами та банками, висвітлення позицій Нацкомфінпослуг, соціальна відповідальність бізнесу, інформаційна кампанія «Споживчі знання – школярам і вчителям».

Consumer FEST 2014: заходи на базі шкіл міста Києва – донесення інформації до вчителів і школярів про права споживачів та практику їх дотримання і захисту, належну якість продукції та обслуговування.

Дитяча аудиторія – це також сьогоднішні споживачі, які прагнуть до якісного й різноманітного споживання і не бажають бути ошуканими. Разом з тим, діти потребують певних знань відповідно до їхнього віку, зокрема, стосовно відношення до реклами, балансування між бажаннями та можливостями родини тощо.

Захист прав споживачів медичних послуг у співпраці з Всеукраїнською Радою захисту прав і безпеки пацієнтів. Проведення спільних заходів та лекцій для студентів і викладачів КНТЕУ з питань діяльності із захисту прав пацієнтів, споживачів товарів і послуг медичного призначення.

2015 рік

Відзначення Всесвітнього Дня прав споживачів 15 березня 2015

Організація та проведення 12.03.2015 Круглого столу на тему: «Реформування системи захисту прав споживачів: відкритість, прозорість, ефективність». В програмі: суть системи захисту прав споживачів: досвід України, підходи ЄС; Стратегія сталого розвитку "Україна-2020": реформування системи захисту прав споживачів; Всеукраїнська коаліція споживачів у складі Консумерської Асамблеї України; доступ до публічної інформації.

Консумерський фестиваль "Час діяти!" у співпраці з ГО «Об’єднання свідомих активістів «ОСА» та ГО «Молодь за права споживачів».

Активне залучення молоді до громадського руху споживачів здатне підсилити позиції споживача на ринку, додати енергії та сучасного бачення представників нових поколінь для вирішення численних проблемних питань у стосунках споживачів з іншими учасниками ринкових відносин.

Державні заходи з реформування системи захисту прав споживачів

Пропозиції ВФС «ПУЛЬС» до Міністерства економічного розвитку та торгівлі від 25.02.2015 щодо проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг на 2012–2017 роки”.

Подані пропозиції від 27.02.2015 до Президента України про необхідність підтримки реформи у сфері захисту прав споживачів в рамках вектору відповідальності першочергових пріоритетів реалізації Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020".

Подані пропозиції ВФС «ПУЛЬС» від 18.03.2015 до проекту наказу Мінекономрозвитку “Про затвердження Інструкції щодо оформлення замовлень та проведення розрахунків зі споживачами за побутові послуги».

Подані спільні пропозиції від 18.06.2015 Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС» та Всеукраїнської ГО "Асоціація з питань захисту прав споживачів» до Проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції».

Відкритий лист від 12.03.2015 до Президента України Порошенка П.О. та Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від представників споживчої громадськості. Тема звернення: про наступ на законні права та інтереси споживачів певних структур бізнесу та державного управління всупереч положенням Угоди про асоціацію Україна-ЄС, Керівним принципам ООН на захист прав споживачів, Європейській хартії захисту споживачів, Стратегії споживчої політики ЄС.

Серед підписантів: Президент Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС», Голова Всеукраїнської громадської організації «Якість життя», Голова ГО «Всеукраїнське об’єднання споживачів страхових послуг «Страховий захист», Президент Науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ».

До Дня працівників торгівлі – 2015

Результати споживчих досліджень у сфері торгівельних послуг опрлюднені в липні 2015. Дана зведена інформація базується на результатах цілої низки споживчих досліджень та заходів громадського контролю, проведених протягом 2010-2015 років спільними зусиллями організацій-членів ВФС «ПУЛЬС» та громадськими організаціями КНТЕУ «ОСА» і «Молодь за права споживачів».

Організація та проведення 19.07.2015 Круглого столу на тему: «Соціальна відповідальність бізнесу в дії: заходи торгівельних мереж назустріч споживачам». Питання для обговорення: контроль продукції в торгівельному процесі, утилізація простроченої або неліквідної продукції, інформування споживачів, рівень сервісу, робота зі скаргами споживачів.

Участь споживачів у процесах стандартизації

Систематична діяльність у складі Керівної ради Національного органу стандартизації.

Участь в організації та проведеннї 24.09.2015 науково-практичної конференції «Стандартизація – основа європейського майбутнього України». Питання для обговорення: актуальні питання стандартизації; рада технічних комітетів стандартизації України, як запорука плідної співпраці у сфері стандартизації; ключові тенденції європейської стандартизації; роль громадських організацій в процесах стандартизації в Україні; досвід зарубіжних країн у сфері стандартизації на прикладі Польського національного органу стандартизації (PKN).

Про стан фінансового сектору економіки

Проведення 27.11.2015 Міжнародного круглого столу «Реформи у фінансовому секторі: як відновити довіру». В програмі питання: стратегічні напрями підвищення ролі банківського сектору у відновленні економічного зростання в Україні; очікування та вимоги споживачів фінансових послуг; підвищення фінансової грамотності споживачів; банківська паніка: природа, попередження та подолання; запровадження Кодексу кращої практики фінансової та страхової діяльності в Україні в координатах «довіра-відповідальність».

Громадські ради

Систематична діяльність у складі Громадських рад КМУ, Мінекономрозвитку, Мінагрополітики і продовольства, Держпродспоживслужби.

Верховна Рада України, Реанімаційний пакет реформ

Закон України «Про захист прав споживачів»: співдії з Комітетом з питань економічної політики та експертами Реанімаційного пакету реформ стосовно змін і доповнень до тексту закону, розроблених Мінекономрозвитку спільно з певними представниками підприємництва без залучення представників споживчої громадськості.

2016 рік

Відзначення Всесвітнього Дня прав споживачів 15 березня 2016 з проведенням відповідних березневих заходів:

Організація та проведення 14.03.2016 Круглого столу «Реформування системи захисту прав споживачів: крок до ЄС чи у зворотному напрямі?». В програмі обговорення питань: незахищеність споживачів в результаті «так званої» реформи системи захисту прав споживачів; свавілля недобросовісного бізнесу на споживчому ринку; причини невиконання конституційних і міжнародних зобов’язань України щодо реалізації політики захисту прав споживачів; Стратегія сталого розвитку "Україна - 2020".

VIII консумерський фестиваль «Споживач, час діяти!» розпочався з проведення круглого столу на тему «Права споживачів у закладах ресторанного господарства: формування культури якості». Організатори - Київський національний торговельно-економічний університет, ВФС «ПУЛЬС», ГО «ОСА» і «Молодь за права споживачів», Центр громадянського представництва «Життя», ВГО “Український кулінарний союз”. Питання для обговорення: об’єднання зусиль представників бізнесу і громадських організацій у боротьбі за права споживачів; заборона тютюнопаління та результати громадського моніторингу закладів ресторанного господарства у 17 містах України та найбільш поширені види порушень прав споживачів.

Девіз чергового Всесвітнього дня прав споживачів: «ВИКЛЮЧИТИ АНТИБІОТИКИ З МЕНЮ». Близько 50% антибіотиків в світі використовуються в сільському господарстві. Безконтрольний прийом антибіотиків пов'язують із зростанням кількості захворювань на астму та алергічні захворювання. Організм звикає до постійного прийому антибіотиків і в разі серйозної необхідності антибіотики можуть просто не спрацювати. 16.03.2016 активісти Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих вчених КНТЕУ взяли участь у роботі VIII Консумерського фестивалю. До Дня захисту прав споживачів у КНТЕУ відбувся майстер-клас «Що я маю знати як споживач».

ВФС «ПУЛЬС» проведено спільні робочі засідання із спеціалістами Київського національного торговельно-економічного університету, Мінагрополітики та продовольства, ОГС споживачів та інших. Світове значення проблеми має на меті привернути увагу виробників швидкого харчування до необхідності зупинити глобальну прихильність до продажу м'яса, отриманого із застосуванням антибіотиків.

Державні заходи з розвитку системи захисту прав споживачів

Направлено листа 05.04.2016 до Голови ВРУ В.Гройсмана про усунення незаконного порушення прав споживачів через правову колізію, створену в Законі України №484-VIII від 22.05.2015 «Про судовий сбір».

Участь представників ВФС «ПУЛЬС» 28.04.2016 в роботі круглого столу на тему «Про забезпечення дієвого державного нагляду (контролю) дотримання суб’єктами господарювання правил застосування екологічного та органічного маркування згідно вимог чинного законодавства України» у Міністерстві економічного розвиту і торгівлі України. Розгляд проблемних питань: щодо браку контролю над застосуванням екологічного та органічного маркування; практик застосування екологічної/органічної сертифікації продукції як інструмента посилення конкурентоспроможності вітчизняного товаровиробника; перегляду рішення Уряду щодо передачі державних повноважень із захисту прав споживачів Міністерству аграрної політики та продовольства України як такого, що унеможливлює провадження загальнодержавної політики захисту прав споживачів в інших секторах економіки поза межами сфери діяльності цього Міністерства.

Направлено до секретаріату Комітету ВРУ з питань економічної політики

пропозиції ВФС «ПУЛЬС» від 17.05.2016 до проекту Закону України «Про захист прав споживачів», поданого МЕРТ.

Участь 19.05.2016 в засіданні Комітету з питань економічної політики ВРУ. Обговорення поданого МЕРТ проекту Закону України «Про захист прав споживачів» та розгляд пропозицій ВФС «ПУЛЬС», які були подані, але не враховані МЕРТ. Більшість пропозицій спрямована на гармонізацію закону з положеннями законодавства ЄС. Всі пропозиції аргументовані та мають пояснення. За результатами обговорення від представників ВРУ надійшла пропозиція до ВФС «ПУЛЬС» розробити проект закону в найкоротші терміни на громадських засадах.

Участь представників ВФС «ПУЛЬС» та інших громадських організацій споживачів у роботі узгоджувальних нарад в Мінекономрозвитку з питань внесення змін і доповнень до Закону України «Про захист прав споживачів» та підходів до розробки Концепції Державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року. 15.06.2016 – в засіданні Комітету з питань технічного регулювання та захисту прав споживачів громадської ради при Мінекономрозвитку України.

Направлено листа від 23.06.2016 до Прем’єр-міністра України В.Гройсмана, Першого віце-прем’єр-міністра, Міністра з економічного розвитку і торгівлі С.Кубіва та Віце-прем’єра з європейської та євроатлантичної інтеграції України І.Клімпуш-Цинцадзе. Тема: про невідповідність європейським вимогам та практикам проекту Концепції Державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року, представлену Мінекономрозвитку на громадське обговорення.

Систематична участь представників ВФС «ПУЛЬС» у процесах прийняття рішень Мінагрополітики та продовольства щодо розвитку виробництва органічної продукції в Україні, законодавчих положень, правил маркування для запобігання введення споживачів в оману. Підходи законодавства ЄС з маркування Organic products та неприпустимості маркування харчових продуктів, кормів і препаратів медичного призначення позначками ЕКО, а також регламенту Ради ЄС стосовно термінології для маркування продукції органічного виробництва.

Участь у засіданні Правління Громадської ради при Мінекономрозвитку 22.11.2016. Розгляд діяльності комітету з питань технічного регулювання і захисту прав споживачів. Обговорення пропозицій ВФС «ПУЛЬС» щодо проведення консультацій з громадськістю на 2017 рік. Розгляд діяльності комітету з якості, досконалості, конкурентоспроможності і сталого розвитку.

Участь 06.12.2016 в засіданні робочої групи Громадської Ради при Мінекономрозвитку з розробки проекту «Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва (МСП) в Україні». Обговорення і затвердження плану ефективної взаємодії робочої групи з іншими учасниками процесу.

До Дня працівників торгівлі – 2016

Спільні заходи КНТЕУ і ВФС «ПУЛЬС» в рамках Trade&Business Day 26.07.2016. Галузь торгівлі є індикатором цивілізованості суспільства, яка оперативно реагує на зміни соціально-економічної ситуації в країні, об’єднує процеси виробництва і споживання, стає ключовим чинником стабілізації внутрішнього ринку. Київський національний торговельно-економічний університет (КНТЕУ) більш як півстоліття готує фахівців з торгівлі всіх освітніх рівнів, очолює технічний комітет стандартизації послуг торгівлі. Саме галузь торгівлі якнайближче стосується задоволення щоденних потреб споживачів, отже розвиток діалогу між представниками торгівельної галузі та споживачами завжди є актуальним.

До Дня людей з обмеженими можливостями 03.12.2016

Оприлюднені результати дослідження «Доступність та зручність організації діяльності торгівельних об’єктів у місті Київ для людей з обмеженими можливостями». Дослідження проведено представниками ГО «Молодь за права споживачів» за підтримки ВФС «ПУЛЬС».

Участь в Міжнародному семінарі на запрошення ISO

Семінар на тему «Залучення споживачів до участі в процесах стандартизації» відбувся у Відні, Австрія, 6-9 грудня 2016 року. Н.Бородачова представляла ВФС «ПУЛЬС» серед інших учасників з країн Східної Європи. Організатори семінару – Міжнародна організація зі стандартизації ISO та Всесвітня організація союзів споживачів Consumers international.

ФІНАНСОВИЙ ЗВІТ

2013 рік

Надходження: 148 000,00 грн

Фінансова грантова допомога на 12 місяців від МФ «ВІДРОДЖЕННЯ» на виконання проекту «Захист прав споживачів фінансових послуг: розробка типових положень договорів між банком і споживачем»

Витрати: 148 000,00 грн Кошти проекту

2014 рік

Надходження: 17000,00 грн Безповоротна фінансова допомога

Витрати: 418,00 грн Списання комісій банку

2015 рік

Надходження: 30792,00 грн Безповоротна фінансова допомога

Витрати: 28750,00 грн Технічна підтримка та поповнення веб-сайту «Портал споживача»

458,00 грн Списання комісій банку

2016 рік

Надходження: 00,00 грн

Витрати:

17985,00 грн Технічна підтримка та поповнення веб-сайту «Портал споживача»

339,00 грн Списання комісій банку 

  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Закон на твоєму боці
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Закон на твоєму боці
  • Навчально-методичний посібник "Основи споживчих знань" | Учебно-методическое пособие "Основы потребительских знаний"
  • Закон на твоєму боці
  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги