Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Незалежне тестування
Обговорення форуму



  • Euro Ncap
  • Наша оцінка

Молодь протестувала інтернет-магазини до Дня захисту прав споживачів

  • Сьогодні понад 3 млрд осіб, або 40% світової громадськості, користуються цифровими технологіями. Головна цільова аудиторія - споживачі онлайн-торгівлі - вирішили самі з'ясувати, наскільки вони вразливі в епоху mobile commerce.

    15 березня у Всесвітній день захисту прав споживачів в УНІАН відбувся круглий стіл на тему «Як в епоху електронної комерції захистити права споживачів?». Всеукраїнська федерація «ПУЛЬС» запросила зацікавлених фахівців взяти участь у засіданні круглого столу для обговорення нагальних і проблемних питань у сфері захисту прав споживачів в електронній комерції. 

    Участь у заході взяли представники влади, громадськості, закладів освіти, торговельних мереж. 

    - Через відсутність чіткої правової регламентації діяльності суб'єктів господарювання, які не ідентифіковані як «класичні» продавці (виконавці), вони фактично виявляються поза юрисдикцією законодавства про захист прав споживачів, не несуть тягар дотримання прав споживачів на інформацію про продавця (виконавця), товарах та послугах, що реалізуються і ін, - зауважила Лілія Стиренко, т.в.о. заступника голови Держпродспоживслужби. - Не врегульована діяльність «інформаційних посередників» (у тому числі товарних агрегаторів), які формально не є реальними продавцями товарів або виконавцями послуг, але при цьому виступають в якості безпосередніх отримувачів коштів від споживачів за рахунок оплати тих товарів та послуг, які в значних масштабах акумулюються ними на своїх Інтернет-ресурсах (сайтах).

    Лілія Стиренко підтвердила, що особливою популярністю користується у правопорушників сегмент непродовольчих товарів: «Кількість отриманих у 2016 році звернень щодо діяльності інтернет-магазинів складає 468, з них 463 стосуються продажу непродовольчих товарів, 2 – продовольчих товарів, 3 – надання послуг». 

    - З одного боку перевагами електронної торгівлі є зручність для споживача, збільшення можливостей для вибору тощо. З іншого ми надзвичайно занепокоєні, оскільки ця галузь створює істотні перешкоди для споживачів при реалізації їх прав, та істотні можливості для недобросовісних торговельних практик та відвертих шахраїв. Саме тому так важливо забезпечити наявність у споживача повної та достовірної інформації про продавця та наявність підтвердних документів про придбання товару, – зауважив Андрій Лига, член правління Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС». 

    Темі споживчого он-лайн-інформування було присвячено дослідження, яке представила на заході ініціативна група громадського руху «Молодь за права споживачів» - цільова аудиторія е-комерції. Активісти руху представили моніторинг якості інформування споживачів 50 інтернет-магазинів України за популярністю у пошуковому сервісі Google та аналіз щодо їх відповідності вимогам законодавства у сфері захисту прав споживачів України. 

    Марина Бондарчук та Ольга Фреюк, активісти Громадського руху «Молодь за права споживачів» Всеукраїнської федерації «ПУЛЬС» зауважили, що з кола проаналізованих інтернет-продавців 58% мають контакти та форму зворотнього зв’язку, а 18% - лише електронну адресу. «100% е-продавців надають інформацію про доставку товару, 90% - про можливість повернення товару та гарантійне обслуговування, 60% розповідають все про свій товар, а 40% - лише частину інформації, - говориться у дослідженні. – Наявність україномовного сайту показали лише 32% досліджуваних майданчиків. Натомість гарантійний документ від виробника пообіцяли 62,5%, від магазину - тільки 27,5% опитуваних, а інші варіанти – 10%». П’ятірка лідерів, найбільш законослухняних у галузі захисту прав споживачів, була оприлюднена на круглому столі, але весь список молоді дослідники не показали, бо продовжують моніторинг. Повідомили лише, що перше місце рейтингу розділили бренди «Фокстрот» та «Comfy». 


    - Ми не публікуємо весь список, бо плануємо продовжити моніторинг українських інтернет-продавців з 1 квітня цього року, після прийняття постанови КМУ про перелік технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, - зауважили активісти руху «Молодь за права споживачів». – Саме тоді почнеться продаж складної техніки на гарантії із касовим апаратом й ми, зробивши контрольну закупку, перевіримо ці 50 інтернет-магазини на законослухняність щодо РРО, а також дотримання норм законодавства при поверненні товару. 

    Щодо боротьби за білий ринок, а значить за права споживача на якісний товар висловилася Ірина Ломейко, юрист юридичної фірми Дега Партнерс, яка працює з ООО Міле в Україні: «Є сайти, які у незаконний спосіб здійснюють продаж товарів та порушують права інтелектуальної власності. Тому, щоб перевірити сайти-порушники, ми здійснюємо контрольні закупки, аби дізнатися, яким чином потрапляє товар до споживача, встановлювати відповідача належним чином», а коли у нас є чек або розрахунковий рахунок – подаємо позов до суду». 

    Логічність перевірки продажу з РРО саме цієї групи товару в інтернет-магазинах довели й дані від представників Держпродспоживслужби. У 2016 році територіальні фахівці ринкового нагляду провели 222 перевірки характеристик продукції у продавців великої і дрібної побутової техніки. Порушення встановлені в 121 випадку, що становить 55% від загальної кількості перевіреної продукції. Серед 3 тисяч одиниць товару, взятих на перевірку, не відповідає встановленим вимогам 600 зразків! Основними порушеннями були розповсюдження продукції без знаку відповідності технічним регламентам, без декларації про відповідність та без інформації про адресу та найменування уповноваженого представника, постачальника продукції тощо. 



    Джерело: UNIAN
  • Повернутися до списку

    Ваше ім'я:
    Ваш E-Mail:
    Захист від автоматичного повідомлення: Захист від автоматичного повідомлення
    Введіть символи зображені на малюнку:
  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Закон на твоєму боці
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги