Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Незалежне тестування
Обговорення форуму



  • Euro Ncap
  • Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»

Реформування системи захисту прав споживачів: крок до ЄС чи у зворотному напрямі?

  • Тема Всесвітнього Дня Прав Споживачів 2016 визначена як "антибіотики у харчуванні", і Всесвітня організація союзів споживачів запровадила кампанію зі своїми членами по всьому світу, щоб звернути увагу виробників швидкого харчування на необхідність зупинити глобальну прихильність до продажу м'яса, отриманого зазвичай із застосуванням антибіотиків, важливих для лікування людини.

    Всеукраїнська федерація споживачів «ПУЛЬС» визнає та підтримує важливість означеної проблематики для здоров’я людей та відслідковує відповідні результати досліджень і практичні кроки для попередження і подолання існуючої загрози як у світовому масштабі, так і в Україні.

    Проте, під гаслом проведення соціально-економічних реформ в Україні створена загроза безпосередньо самій системі захисту прав споживачів, а отже й всім важливим напрямам захисту інтересів багатомільйонної громади споживачів, включаючи всі аспекти споживання та здоров’я людини. Адже не випадково Європейська Комісія в своїй постійній діяльності з розвитку споживчої політики на теренах європейської співдружності неухильно поєднує питання охорони здоров’я та захисту прав споживачів. Таке поєднання Європейською Комісією двох сфер суспільної діяльності свідчить про нерозривний взаємозв’язок між рівнем та якістю споживання і здоров’ям громадян.

    Заплативши величезну ціну за ствердження європейського шляху розвитку України, громадяни відстояли свій вибір європейських цінностей. В Угоді про асоціацію Україна-ЄС зазначено: “Сторони співробітничають з метою забезпечення високого рівня захисту прав споживачів та досягнення сумісності між їхніми системами захисту прав споживачів”. Тому, наголошуючи на необхідності реформування системи захисту прав споживачів в Україні, це має здійснюватися на засадах ЄС та новітніх європейських підходів до підвищення ефективності системи захисту прав споживачів, зокрема:

    - Зміна акценту з можливостей виробників на потреби споживачів, що є принциповим;

    - Випереджаючий розвиток тих сегментів ринку, що краще відповідають потребам споживачів;

    - Споживачі є невід’ємною складовою економічного розвитку;

    - Споживачі отримують гарантії забезпечення мінімального споживання за прийнятними цінами;

    - Врахування інтересів виробників на умовах визначальної ролі споживача та встановлення певного балансу інтересів сторін на ринку.

    Таким чином, ВФС «ПУЛЬС» зосереджена на даному етапі своєї діяльності зберегти досягнення попередніх років національної системи захисту прав споживачів. Адже в результаті так званого реформування цієї системи споживачі в Україні стали як ніколи беззахисними, а сама система зазнала руйнівних змін і втратила попередні, нехай неідеальні, напрацювання і досягнення. Отже, наше завдання – привернути увагу органів законодавчої та виконавчої влади, а також всього суспільства, до проблеми масових порушень прав споживачів в Україні, нехтування відповідними міжнародними зобов’язаннями нашої держави та конституційними гарантіями безпеки та якості споживання.

    Темі «Реформування системи захисту прав споживачів: крок до ЄС чи у зворотному напрямі?» присвячено засідання Круглого столу, яке ініційовано ВФС «ПУЛЬС» і Київським національним торговельно-економічним університетом . Захід відбудеться 14 березня 2016 року о 15-00 в КНТЕУ, корпус Д. Широкий загал учасників від громадськості, влади, наукових кіл та експертного середовища і ЗМІ працюватимуть над пошуком ефективних кроків реформування системи захисту прав споживачів в Україні для її наближення до кращих практик ЄС. Пряма трансляція публічного обговорення під час Круглого столу відбудеться за посиланням http://www.knteu.kiev.ua/blog/read/?pid=11764&uk

    А студенти КНТЕУ та активісти громадського молодіжного руху «Молодь за права споживачів» ініціювали широку програму в рамках щорічного Консумерського фестивалю «Час діяти». 



    Програма

    Круглого столу на тему:

    «Реформування системи захисту прав споживачів:

    крок до ЄС чи у зворотному напрямі?»

    м. Київ, вул. Кіото 21, 14 березня 2016 р, 15.00 год.

    Київський національний

    торговельно-економічний університет,

    зала засідань вченої ради

    Учасники заходу: представники органів влади, громадських організацій, платформи громадянського суспільства Україна-ЄС, експертного середовища, професійних асоціацій, підприємництва, ЗМІ

    Питання для обговорення:

    Результати так званого реформування системи захисту прав споживачів

    - Повна беззахисність багатомільйонної громади споживачів України перед свавіллям недобросовісного бізнесу та не виважених рішень влади;

    - Порушення визнаного в розвинених країнах принципу пріоритету інтересів споживачів перед політичними та бізнес інтересами у прийнятті відповідних владних рішень;

    - Нехтування законами ринкової економіки щодо ролі споживача як центрального фігуранта ринкових відносин, превалюючого значення споживчого попиту над пропозиціями ринку, важливості дотримання балансу інтересів між учасниками ринкових відносин;

    - Невідповідність реальних дій процесу реформування європейським підходам щодо розвитку системи захисту прав споживачів;

    - Небажання дослухатися до голосу споживача та професійних лідерів громадського руху споживачів.

    Порушення Україною своїх конституційних і міжнародних зобов’язань щодо реалізації політики захисту прав споживачів

    - Грубе порушення положень Конституції України, зокрема ст.ст.3, 22, 42, 50 та Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема ст. 22;

    - Невиконання положень Концепції державної політики України у сфері захисту прав споживачів, затвердженої КМУ на 2013-2015 роки, внаслідок чого не створена ПОЛІТИКА у сфері ЗПС і не прийнята відповідна програма дій;

    - Всупереч Стратегії сталого розвитку "Україна-2020" дві проголошені реформи (Реформа у сфері забезпечення безпечності та якості харчових продуктів та Реформа у сфері захисту прав споживачів) необґрунтовано були поєднані в одну, порушуючи принцип цілісності системи захисту прав споживачів, яка включає ВСІ сектори та сегменти споживчого ринку, в тому числі харчові продукти;

    - Недотримання Керівних принципів ООН на захист прав споживачів:

    · Уряди повинні розробляти, укріплювати або продовжувати активну політику захисту інтересів споживачів;

    · Сприяння економічним інтересам споживачів і захист цих інтересів;

    · Урядам слід створити або зберегти належну інфраструктуру для розробки, здійснення і контролю політики захисту інтересів споживачів.

    Невідповідність:

    - ХАРТІЇ Ради Європи щодо захисту прав споживачів (Резолюція № 543, 1973 р.):

    · Держава зобов’язана забезпечити споживача кваліфікованою юридичною допомогою та активно допомагати йому.

    · Держава має виявляти особливу увагу щодо ефективного захисту прав споживачів та реалізації цих прав для всіх верств населення, особливо найбільш незахищених.

    - ХАРТІЇ основних прав Європейського Союзу 2000 р.:

    · Головною метою Хартії є проголошення того, що ЄС "бачить людську особистість у центрі своєї діяльності»;

    · Політики Європейського Союзу повинні забезпечувати підвищений рівень захисту прав споживача.

    - УГОДІ про Асоціацію між Україною та ЄС (Глава 20. Захист прав споживачів):

    · Сторони співробітничають з метою забезпечення високого рівня захисту прав споживачів та досягнення сумісності між їхніми системами захисту прав споживачів;

    · Сторони також сприяють проведенню регулярних засідань представників їхнього громадянського суспільства з метою інформування їх про виконання цієї Угоди та врахування їхнього внеску для її виконання.

    Дискусія

    Підведення підсумків

    Регламент роботи:

    14.00 – 15.00 – реєстрація учасників

    15.00 – 17.00 - доповіді (до 7 хв.) та дискусія  

    - Запрошення


  • Повернутися до списку

    Ваше ім'я:
    Ваш E-Mail:
    Захист від автоматичного повідомлення: Захист від автоматичного повідомлення
    Введіть символи зображені на малюнку:
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Навчально-методичний посібник "Основи споживчих знань" | Учебно-методическое пособие "Основы потребительских знаний"
  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!