• Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»
  • Наша оцінка

Я придбав товар неналежної якості

  • Запитання

    “Я придбав 06.12.2006 в супермаркеті мережі «СІЛЬПО» (м. Київ, вул. Підлісна, 1) пляшку вина. Вдома виявилося, що вино виготовлене 02.09.2006 , а строк вживання складає 3 місяці. Повернувшись до магазину я поспілкувався з адміністратором, який відмовив мені в заміні товару, аргументуючи тим, що на пляшці вказано: «Якщо після закінчення гарантійного терміну не з'явилися видиме помутніння чи осад, вино придатне до подальшого зберігання та реалізації». Чи є його дії правомірними?”

    Відповідь

    Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров’я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком.

    Строк придатності обчислюється, починаючи від дати виготовлення, яка також зазначається на етикетці або в інших документах, і визначається часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар є придатним для використання.

    Продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, а також товарів, строк придатності яких минув, забороняється.

    То ж дії магазину є не правомірними, і, при наявності у Вас квитанції на придбання цього товару, продавець (мається на увазі торговельний заклад) зобов`язан повернути вам витрачені кошти.

    За матеріалами СГО «Громадський Актив Києва»




    Керуйтеся принципом верховенства права

    ВИСНОВОК: Читаємо ЗАКОН, у даному випадку – Закон України «Про захист прав споживачів», зокрема статтю 14 «Право споживача на безпеку продукції (товарів, наслідки робіт)». Наприклад, у пункті 2 цієї статті визначено: « Забороняється змінювати строк служби (строк придатності), який зазначено на етикетці, упаковці або у супровідних документах на товар, а також вводити в обіг товари, строк придатності яких минув ».

    НАПОЛЯГАЙТЕ на своєму праві купувати та споживати тільки якісну та безпечну продукцію. Пишіть заяви-претензії та підкріплюйте свої вимоги посиланням на ЗАКОН.  

    Наталія Бородачова,
    Експерт з питань захисту прав споживачів

    Проекту «Спільнота споживачів та громадські об'єднання»


    ПАМ'ЯТАЙТЕ: Відповідно до принципу ВЕРХОВЕНСТВА ПРАВА, керуватися треба вимогами закону, а не написом виробника на пляшці з вином.

Повернутися до списку

  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги
  • Закон на твоєму боці