• Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»

Права споживача в разі придбання товару неналежної якості

  • Права споживача у випадку придбання товару неналежної якості

    У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

    • пропорційного зменшення ціни,
    • безкоштовного усунення недоліків товару,
    • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку суттєвих недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), чи фальсифікації товару, підтверджених при необхідності висновками експертизи, споживач в порядку та у строки, встановлені законодавством, і на основі обов'язкового для сторін виконання правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця чи виробника:

    • розірвання договору і повернення сплаченої за товар грошової суми,
    • заміни товару на такий самий товар чи на аналогічний, з числа тих) що є в наявності у продавця (виробника).

    Вимоги споживача задовольняються відносно товарів, строк гарантії на які не закінчився.

    Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару повинні інформувати споживача про підприємства, які розглядають претензії споживачів. У разі ненадання такої інформації вони несуть відповідальність, встановлену Законом України «Про захист прав споживачів».

    При заміні товару з недоліками на аналогічний товар належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться.

    У випадку придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на якісний товар чи повернути споживачу сплачені ним гроші, якщо вказані недоліки виявлені у рамках строку придатності. При цьому розрахунки із споживачем проводяться в такому ж порядку, як і по непродовольчих товарах.

    При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару, вони мають бути усунені протягом 14 днів чи, за згодою сторін, в інший строк.

    На письмову вимогу споживача, на час ремонту йому надається (з доставкою) аналогічний товар незалежно від моделі. Для цього продавець та виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) повинен мати (створювати) обмінний фонд товарів.

    Перелік товарів, з яких формується обмінний фонд, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.94 № 172 і включає в себе:

    • телевізори,
    • магнітоли,
    • магнітофони,
    • радіоприймачі,
    • холодильники,
    • морозильники,
    • пральні машини,
    • мікрохвильові печі,
    • кухонні машини,
    • в'язальні машини,
    • пилососи,
    • електропраски,
    • електроміксер,
    • електросокоробки ,
    • телефонні апарати, в тому числі мобільного зв'язку,
    • персональні комп'ютери та комплектуючі до них,
    • апаратуру для відеозапису і відтворювання зображення та звуку,
    • електрочайники,
    • електрофени,
    • електрокавоварки.

    За кожен день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару і за кожний день затримки усунення недоліків вище зазначеного строку (14 днів) споживачеві сплачується неустойка у розмірі 1% вартості товару.

    При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину вираховуються з дня видачі споживачеві товару після ремонту.

Повернутися до списку

  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Закон на твоєму боці
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги
  • Закон на твоєму боці
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Закон на твоєму боці